سفر به هند

سفرنامه هند:

بعد از گشت و گذار فراوان در سایتهای مختلف و کسب اطلاعات لازم از خدمات و قیمتهای پروازها و هتلها با مراجعه به یک آژانس مسافرتی و تحویل مدارک(پاسپورت و عکس) و تعریف بازه زمانی مورد نظر،انجام امور بعدی را به آژانس سپرده و با هماهنگی که با ایشان داشتم بالاخره تور ۷ روزه را به مقصد دهلی نو انتخاب کردم .

جاذبه های گردشگری در هند

روز چهارشنبه شنبه چهارم دی ماه ۹۲ ساعت ۶:۳۰ بامداد پرواز از فرودگاه امام خمینی به سمت دهلی نو بود بنابراین با حضوری به موقع در فرودگاه و انجام تشریفات لازم راس ساعت مقرر سوار هواپیما شدیم و تهران را به مقصد دهلی نو ترک کردیم و با پروازی خوب و راحت وبا پذیرایی خوب هواپیمایی بعد از گذشت حدود چهار ساعت در فرودگاه ایندرا گاندی زمین نشستیم. . بعد از بررسی گذرنامه و مهر ورود, که ۳۰ دقیقه طول کشید , ساکهای خود را برداشتیم و وارد سالن خروجی فرودگاه شدیم . تور لیدر را پیدا کردیم و درانتظار یک ساعته جهت کامل شدن نفرات تور , به سر بردیم .

india (8)

در آن سالن خدمات تبدیل ارز و نیز خرید سیم کارت نیز وجود داشت اما من ترجیح دادم پولهایم را به کمک تور لیدر تبدیل به ارز نمایم. با یک بطری آب و یک گردن آویز گل مراسم خوش آمد گویی انجام شد و با تاخیر بلاخره سوار اتوبوس شدیم . مسیر ما از فرودگاه ایندرا گاندی (جنوب غربی دهلی) به سمت هتل country inn ( شرق دهلی) بود. تور لیدر ما یک پسر جوان ۳۰ ساله هندی به نام آرجو بود که دکترای تاریخ خوانده بود و با زبان فارسی اشنایی داشت. ساعت ۱۳:۱۰ به هتل رسیدیم و سریعا” اتاقها را تحویل گرفتیم .اما در مورد هتل ۵ ستاره country inn . اتاقی که به ما داده بودند بسیار خوب و تمیز بود.بعد از استراحت و خوردن نهار ساعت ۱۶ به سمت معبد آکشاردهام حرکت کنیم و با تعویض دو اتو ریکشا خود را راس ساعت ۱۶:۳۰ به معبد رساندیم. هوا در ان فصل سال بسیار سرد بود.قبل از ورود به معبد یک فرم پر کردیم وبعضی از وسایل خود مثل موبایل و دوربین را که بردن انها به داخل ممنوع بود تحویل دادیم بعد از بازرسی بدنی وارد معبد شدیم .

india (7)

تزینات به کار رفته فوق العاده بود. ابتدای مسیر به باجه فروش بلیط نمایش های معبد رسیدیم و بلیط آنجا را خریدیم که شامل سه نمایش بود. ما در صف اولین نمایش و به قسمت توریست ها رفتیم . حدود ۳۰ دقیقه طول کشید تا گروه ما را به داخل راه دادند پس از تماشای نمایش اول از سالنهای مختلف گذشتیم و به صف نمایش دوم رفتیم فیلم زندگی سوامی را پخش کردند .بین سالن های نمایش اغذیه فروشی های وجود داشت که با قیمت مناسب , غذا های متنوعی را سرو میکرد بعد از خرید وتماشای نمایش به صف نمایش سوم رفتیم در این قسمت بر قایقهای که روی ریل حرکت می کردندو البته بر روی آب , از جلوه های هنر و علم و فرهنگ و میراث هندی که به صورت عروسک های با اندازه طبیعی و با توضیحات به زبان انگلیسی آشنا شدیم. . بعد از نمایش سوم به سمت معبد رفتیم .

india (6)

کفشهای خود را در آوردیم و وارد معبد شدیم . تندیس بزرگ سوآمی و مریدانش در صدر تالار بود.تندیس سایر خدایان چون ویشنو و شیوا نیز بودند . پس از بازدید از معبد خارج شدیم.وبه هتل برگشتیم بعد از خوردن شام خابیدیم.صبح زود بعد از خوردن صبحانه متفاوت در ساعت ۹:۳۰ بامداد به همراه تور به سمت مقبره ماهاتما گاندی حرکت کردیم.بعد از نیم ساعت به انجا رسیدیم. مقبره گاندی (راج گات) در یک باغ بزرگ و قرار داشت که قسمتی از خاکستر ایشان در آن نگهداری می شد. مقبره ایندرا و راجیو گاندی نیز در نزدیکی همان جا بود .بعد از ادای احترام به گاندی سوار بر اتوبوس به سمت مقصد بعدی یعنی محوطه تاریخی منار حرکت کردیم درمسیر راه از درون اتوبوس دروازه هند را دیدیم. منار قطب شامل قدیمی ترین بنا های اسلامی کشور هند از جمله شامل قدیمی ترین مسجد هند و نیز بلندترین بنای سنگی جهان و چندین کاخ و آرامگاه است .

india (5)

بعد از بازدید از بناهای تاریخی به سمت یکی از رستورا نهای شهر حرکت کردیم وبعد از خوردن نهارمارا به مراکز خرید بردند انواع رستوران ها و کافی شاپ ها در انجا موجود بود قیمت اجناس نیز مناسب بود .بعد از خرید به سمت هتل حرکت کردیم .وبعد از اب تنی در استخر هتل به اتاق خود برگشیم .فردا صبح زود بعد از خوردن صبحانه ساعت۹:۰۰ به سمت شهر زیبای آگرا حرکت کردیم . و در بین راه از مناظر زیبای دشتها و کشتزارها هند لذت می بردیم .پس از پنج ساعت به شهر اگرا رسیدیم وپس از خوردن نهار در یکی از رستورانها با اتوبوس به سمت تاج محل حرکت کردیم . در اطراف تاج محل دست فروشهای زیادی بودند و نیز ماشینها و نیز کالسکه های که با شتر مسافرین را منتقل می کردند میکردند ما از دروازه اصلی وارد محوطه تاج محل شدیم ابتدا با ۲۲ گنبد کوچک که نشانه ۲۲ سال ساخت بنا است رو به رو شدیم .آثار تاریخی واقع در محل بسیار زیبا ودیدنی بود.به سمت موزه تاج محل حرکت کردیم پس از بازدید از تاج محل و دیدن مزار ممتاز محل و شاه جهان از بنا خارج شدیم وبه تماشای رود یامانا و نیزباغ مهتاب رفتیم منظره بسیار زیبا ودیدنی بود.پس از ان به هتل برگشتیم.

india (4)

این هتل چهار ستاره تاپ بود که امکانات خوبی داشت پس از خوردن شام خابیدیم. ساعت ۸:۰۰ دقیقه بامداد به همراه گروه برای بازدید قلعه آگرا حرکت کردیم. قلعه ای بزرگ و زیبا که محل زندگی همایون و اکبر و جهانگیر و شاه جهان بود وسعت این قلعه چهار کیلومتر مربع بود. در جلوی ورودی قلعه یک کاسه بزرگ از سنگ یک دست با اشعار فارسی قرار داشت . معماری قلعه, هندو-اسلامی بود که از عناصر معماری هندی یعنی نمادهای خرطوم فیل و گل لوتوس استفاده شده بود . کتابخانه , دیوان خاص , دیوان عام , شاه نشین از جاهای بودند که بازدید کردیم .پس از ان برای انجام AIR SAFARI به تالار نمایش رفتیم و سوار بالن شدیم بالن بالا وبالا تر می رفت حس عجیبی داشتم ۱۵ دقیقه در ارتفاع ۲۵۰ متری بودیم. بعد خود را به سرعت به هتل رساندیم . سوار اتوبوس شدیم و به سمت شهر جی پور حرکت کردیم. در مسیر راه از بلند ترین دروازه هند به نام بلند دروازه دیدن کردیم.

india (3)

پس از ان به سمت جی پور حرکت کردیم و ناهارمان را در یک رستوران بین راهی خوردیم و حوالی ساعت ۵ عصر به جی پور , شهر مهاراجه ها و نیز شهر صورتی رسیدیم هتل ما AMER CLARK یک هتل ۵ ستاره در جنوب شهر جی پور بودپس از استراحت به مراکز خرید که در همان حوالی بود رفتیم وبعد از گشت وگذار به هتل برگشتیم. صبح زود ساعت هشت و نیم با اتوبوس به سمت قلعه آگرا حرکت کردیم. در بین راه به مدت ۱۰ دقیقه کنار هوا محل نگه داشت . . هوا محل در قسمت شهر صورتی قرار دارد که بخاطر بازدید شاهزاده انگلیسی تمام ساختمانهای آن صورتی رنگ شده است.پس از ان به سمت قلعه امبر رسیدیم برای وارد شدن به قلعه سوار فیل شدیم .فیل سواری بسیار جالب وهیجان انگیز بود بعد از پانزده دقیقه به قلعه وارد شدیم .

india (2)

قلعه در درون حصاری با بیش ار ۱۶ کیلومتر قرار داشت که بزرگترین حصار بعد از دیوار چین است. قلعه ای مستحکم , زیبا و در سطوح مختلف ساخته شده بود . از دیوان خاص و عام و عبادت گاه و حرمسرا دیدن کردیم و هنگام برگشتن رقص مار کبرا را هم دیدیم.که بسیار جالب بودسپس با اتوبوس. به بازار محلی باپو که نزدیک هوا محل است همراه با تور رفتیم.می توان البسه هندی با رنگهای متفاوت را با قیمت مناسب در آنجا تهیه کردبعد از ان به هتل برگشتیم وبعد از خوردن شام خابیدیم.صبح زود ساعت هفت بعد از خوردن صبحانه به سمت آلبرت هال و موزه رفتیم در موزه قسمت مصر یک مومیایی ۲۳۰۰ ساله قرار داده بودند در طبقه بالای موزه سکه تمبر ونسخ خطی از شاهنامه نیز دیده می شد.پس از ان به هتل برگشته وپس از شام خابیدیم فردا صبح زود به سمت دهلی نو حرکت کردیم وسپس به فرودگاه فرودگاه ایندرا گاندی رفتیم و ساعت ۱۱:۰۰ به وقت محلی پرواز کردیم و ساعت ۱۳ به وقت ایران به فرودگاه امام خمینی رسیدیم. سفر خوب وبه یاد ماندنی بود.

امتیاز شما
[Total: 19 Average: 3]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ سوال زیر را وارد کنید * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.