خانه / سفر نامه / سفر به دبی

سفر به دبی

سفرنامه دبی:

هفته اول مهر ماه ۹۱ به همراه خانواده ام تصمیم گرفتیم برای اولین بار به دبی سفر کنیم. منزل برادرم که یکسال قبل در انجا اقامت کرده بود در منطقه Jumeirah Lakes Towers قرار داشت پس برنامه ای شش روزه را به مقصد دبی ریختیم.تا گرفتن ویزا و اماده شدن وبستن بار سفرمدتی طول کشید برای سفر به دبی هر کدام باید ویزای مجزایی که قیمت ان نزدیک ۲۸۰ درهم بود می گرفتیم.

Al Qasr at Madinat Jumeirah Hotel

قبل از رفتن به دبی سعی کردم اطلاعاتی راجع به این شهر کوچک پیدا کنم بعد از گشت و گذار فراوان در سایتهای مختلف و کسب اطلاعات لازم از خدمات و قیمتهای پروازها ومکانهای دیدنی وتاریخی شهر دبی بلاخره در تاریخ شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۰ از طریق فرودگاه مهراباد به طرف این شهر کوچک ساحلی به راه افتادیم .بعد از دوساعت به ترمینال در فرودگاه دبی رسیدیم بعد از اسکن چشم و بازدید گذرنامه و ویزا که حدودا پانزده دقیقه طول کشید به دبی گام نهادیم،هوا شرجی وتقریبا گرم بود بلاخره بعداز مدت کوتاهی یک ون کرایه کردیم تا به اقامتگاه برادرم که درنزدیکی ابن بطوطه بود برویم بعد از حدود چهل وپنج دقیقه به این منطقه رسیدیم.

dubai (10)

روز اول:شنبه

بعد از استراحتی کوتاه درخانه تصمیم گرفتیم گشتی دراین منطقه بزنیم دریاچه های مصنوعی دربین برج های سربه فلک کشیده زیبایی ان منطقه را دوچندان کرده بودبعداز مدتی پیاده روی نزدیکی های غروب بود که برادرم پیشنهاد داد به تماشای رقص فواره های دبی که از دیدنی ترین و فرح بخش ترین جاذبه های دبی است برویم بنابراین با مترو یی که به همین اسم Jumeirah Lakes Towers) ) )وجود داشت رفتیم و پس از تهیه کارت سیلور که ۵ درهم هزینه کارت شد و ۵۰ درهم شارژ کردیم به طرف ایستگاه دبی مال به راه افتادیم از مترو که پیاده شدیم با بلند ترین برج واسمان خراش جهان یعنی برج خلیفه با ۱۶۳ طبقه قابل استفاده و ۸۲۸ متر ارتفاع، روبه رو شدیم ساخت این برج ۶ سال به طول انجامید ایستگاه مترو دبی مال تقریبا ۲۰ دقیقه پیاده روی تا رسیدن به مال داره. فواره ها روبروی دبی مال و برج خلیفه است..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

این فواره ها در زمینی به مساحت حدودا ۱۲۱۴۱۰ متر مربع و بر روی دریاچه ای درست در کنار مرکز خرید دبی مال قرار گرفته اند این فواره ها پنج دایره و مجموعه بزرگ را تشکیل داده اند که دو دایره با سایز متفاوت در میانه انها قرار گرفته اند طول این فواره هایی که تصاویر بسیار زیبایی را خلق می کنند، ۲۷۵ متر است. رقص و حرکات موزون این فوره های بلند با موسیقی صورت می گیرد. دارای ۲۵ رنگ مختلف و گوناگون بود هرچه نگاه میکردیم از دیدن ان سیر نمیشدیم اما چون آخرین حرکت مترو ساعت ۲۴ شبه از انجا دل کندیم و به طرف مترو حرکت کردیم تا جا نمونیم. بعد از خوردن شام ساندویچ فلافل با نون هایی مثل تافتون ما که بسیار خوشمزه بود خوابیدیم

dubai (8)

روز دوم، یکشنبه:

بعد از خوردن صبحانه که مربا پنیر ونان سبوس دار بود با مترو به طرف ابن بطوطه حرکت کردیم حدود دو ایستگاه با ما فاصله داشت بعد از پنج دقیقه پیاده روی بلاخره به این مال رسیدیم در این منطقه مسیرهایی مثل ایران، تونس، مصر، هند، چین، اندلس را که ابن بطوطه از ان یاد کرده بود را مشاهده کردیم منطقه مصرش بسیار زیبا ودیدنی بودو انگاردر بازار قدیمی مصری ها در غروب قدم می زدی. معماریش واقعا قشنگ بود و به نظرم زیباترین معماری و دقیق ترین جای این بازار همین جاش هست.

dubai (7)

قیمت اجناس فوق العاده گران بودوما را از خرید کردن منصرف کرد. ظهر در ابن بطوطه به قسمتی رفتیم که دور تادورش اغذیه فروشی های مختلف بود و وسط رو میز و صندلی گذاشته بودند و از هر بخشی که می خواستی غذا انتخاب می کردی.. کیفیتش غذاها به نسبت قیمتش خیلی پایین بود.بعداز خوردن نهار وکمی استراحت به طرف بازار دبی مال حرکت کردیم انجا هم قیمت اجناسش دست کمی از ابن بطوطه نداشت. اکواریومی در اینجا ساخته شده بودکه ما بعد از خرید بلیط به داخل تونل اکواریوم رفتیم بسیار زیبا ودیدنی بود بعداز مدتی گشت وگذار از تونل بیرون امدیم وبه سمت رستوران California Pizza برای خوردن شام رفتیم بعداز خوردن شام که  سه نوع مختلف پیتزا و دو نوع پاستا بود به سمت اقامتگاه حرکت کردیم وقتی به انجا رسیدیم فورا از خستگی خوابمان برد.

dubai (6)

روز سوم، دوشنبه:

روز دوشنبه به هتلی که در نزدیکی امون بود رفتیم تا سافاری رو برای تایم بعداز ظهر رزرو کنیم. بعد که خیالمون از جانب تور راحت شد بعد از خوردن غذا به طرف هتلی که تور رو برامون رزور کرده بود رفتیم و سوار ماشین لندکروز شدیم و به طرف صحرا به راه افتادیم. مسیر تقریبا ۱ تا ۱٫۵ ساعت راه بود. اول ما رو به منطقه ای برد که موتور های چهار چرخ برای صحرا نوردی کرایه می داد و هزینه اش از تور جدا بود. دو سه تا از بچه ها موتور رو کرایه کردند. بعد به طرف ابتدای مسیر به راه افتادیم و بالا و پایین رفتنمون از رمل ها با ماشین اغاز شد. هیجانش عالی بود. خاک صحراش چند رنگ بود و رگه هایی از رنگ زرد و سرخ هم در اون دیده می شد.بعد از ان به منطقه شتر سواری رفتیم من چون میترسیدم سوار نشدم اما بقیه خانواده سوار شدندبعد منطقه رقص وصرف غذا رفتیم وبعد از خوردن شام به اقامتگاه برگشتیم.چندان از این تور لذت نبردم

dubai (5)
روز چهارم، سه شنبه:

فردا صبح ساعت ۹ بعد از صرف صبحانه برای سوار شدن سریع ترین ترن هوایی دنیا اتوبوسی به مقصد ابوظبی سوار شدیم و به فراری پارک رفتیم پس از سوارشدن سریعترین ترن هوایی دنیا. ریل در داخل اب و…..به سمت مقصد حرکت کردیم روز بسیار هیجان انگیزی را در این پارک تجربه کردیم وهر وسایل بازی را چندین بار سوار شدیم.

dubai (4)
روز پنجم، چهارشنبه:

روزبعد ساعت ۱۱ بعد از خوردن صبحانه به طرف پارک ابی اتلانتیس حرکت کردیماین پارک در منطقه جزایر پالم دبی هست که به شکل نخلی طراحی شده و این پارک روی یکی از شاخه های این نخله و مونو ریلی به قیمت ۲۵ درهم وجود داره که دور پالم ها می چرخه و می تونید همه جا رو ببینید. در ابتدا سرسره طولانی را تجربه کردیم که بسیار هیجان انگیز بودطول ان حدود ۶۱ متر بود.بعد از ان با تیوپ به تونل های پرپیچ وخم ورودخانه های مصنوعی رفتیم بعد از کلی بازی از  قسمت پارک دلفین ها و اکواریوم اش هم که در جای دیگه ای بود که باید براش بلیط مجزایی گرفته می شد دیدن کردیم وبعد از ان جا بیرون امدیم وبه سمت اقامتگاه حرکت کردیم بعداز خوردن شام خوابیدیم

dubai (3)

روز ششم: پنج شنبه

روز پنج شنبه با مترو به ایستگاه دیره رفتیم. فروشگاه Day to Dayروبرو ان قرار دارد تاکسی سوار شدیم وبه بازار زیبا ومجلل طلای دیره رفتیم فروشگاه ها طلا از در ودیوارشان اویزان بود. تاج طلا، کمربند طلا، پیشونی بند طلا. خلاصه برای هر چیزی اویز طلا درست کرده بودند.کسانی که به طلا علاقه دارند دیدن از این بازار را حتما توصیه می کنم بعد از خوردن نهار به اقامتگاه برگشتیم ونزدیکی های غروب بار دیگر به دیدن رقص فواره ها رفتیم وبعد از خوردن شام به اقامتگاه برگشتیم

dubai (2)

روز هفتم:پنج شنبه

صبح زود بعد از خوردن صبحانه پنیر کالیفرنیا، تخم مرغ و گوشت دودی برای خریدن سوغاتی به سمت کارفور امارات مال حرکت کردیم بعد از خرید سوغاتی به اقامتگاه برگتیم و وسایلمان را برای برگشت به ایران اماده کردیم وبعد نهار که  ماهی سالمون در فر گذاشته و با سالاد و سبزی بود نوش جان کردیم. خیلی مزه دادوسپس به سمت فرودگاه رفتیم وبا پرواز ساعت ۱۷:۵۰ به طرف تهران حرکت کردیم.و دوساعت بعد به تهران رسیدیم سفر خوب وبه یاد ماندنی بود.اما هیچ جا ایران نمیشه J

امتیاز شما
[Total: 174 Average: 2.7]

3 دیدگاه

1. دبی رو تو زمستان برید به نظر من اگه سفر تفریحی میروید به دبی ، هزینه زیاد ، فراری لند دبی هم ببینید .

2. عالی بود
    باتشکر

3. ۲۳روز ديگه ميرم دبي

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ سوال زیر را وارد کنید * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.