خانه / سفر نامه / سفر به آنتالیا

سفر به آنتالیا

هفته اول مهر ماه ۹۲ به همراه خانواده ام تصمیم گرفتیم برای اولین بار به ترکیه سفر کنیم يکي از شهرهاي مهم گردشگري در ترکيه شهر انتالیا می باشد که هر ساله گرد شگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

ما این شهر ترکیه را برای گردشگری انتخاب کردیم . قبل از رفتن به انتالیا سعی کردم اطلاعاتی راجع به این شهر پیدا کنم بعد از گشت و گذار فراوان در سایتهای مختلف و کسب اطلاعات لازم از دیدنی های وجاذبه های شهر راهی این منطقه خوش اب وهوا شدیم .

ابتدا با بلوارهای زیبایی که از درختان نخل پوشیده شده و خیابان را به دو نیم تقسیم می کند و لنگرگاه های شهر روبه رو شدیم که بسیار زیبا بود. سپس به شهر قدیمی که منطقه کاله ایجی در ان قرار دارد رفتیم .

سفر به آنتالیا

این شهر دارای دو ساحل معروف لارا و کنی التی می باشد .ساحل شنی لارا در شرق انتالیا وساحل صخره ای کنی التی در غرب انتالیا قرار دارد.  قدم زدن در خیابان های پیچ در پیچ به همراه خانه های قدیمی بسیار لذت بخش بود .

پس از ان به برج ساعت که در میدان کاله کاپیسی قرار دارد رفتیم. پارکهاي آتاتورک و کاراعلي اوغلونیز زیبایی خاص خود را داشت و بوی گلهای خوشبو و زیبای پارک همه جا را عطر اگین کرده بود.

مقصد بعدی ما اسپندوس که در هشت کیلومتری شهر سریک واقع شده و به امفی تاتر معروف است بود. توریست های زیادی در انجا حضور داشتند که از این منطقه تاریخی وزیبا دیدن می کردند پس از ان به دیدن مسجد کنگره دار که مناره های زیبایی دارد رفتیم .

سفر به آنتالیا

از دیگر مناطق دیدنی شهر می توان به مدرسه کاراتای اشاره کرد که از بهترین مدارس دوران سلجوقیان بوده است..یکی دیگر از مناطق زیبا و گردشگری که دارای مناظر چشم گیری است منطقه کمر می باشد

فرادی که به ورزش های ابی از جمله قايقراني و دريانوردي  موج سواري، اسکي روي آب علاقه دارند حتما سری هم به این منطقه بزنندو از انجام ورزش ابی در  خليج ها و سواحل بكر لذت ببرند.

ما سوغاتی و هدیه های خود را نیز از مراکز خرید این منطقه تهیه کردیم .پ س از ان برای اقامت و استراحت به یکی از جذاب ترین وزیباترین منطقه مدینترانه ای یعنی لارا رفتیم .

سفر به آنتالیا

این منطقه در شش کیلومتری شرق شهر انتالیا قرار گرفته است و داراي سواحل شني و سنگريزه اي و دریایی با امواج ارام می باشد. انواع هتل ها و رستورانهاي محلي و بين المللي با انواع غذاهاي ترکي و خارجي در این منطقه وجود داشت .

بعداز خوردن غذا در یکی از این رستورانها به هتل سه ستاره رفتیم و بعد از رفع خستگی واستراحت به ساحل لارا رفتیم و والیبال ساحلی بازی کردیم سپس به هتل برگشته و خوابیدیم.

فردا صبح زود بعد از خوردن صبحانه به سمت ساحل زیبای بلک که در ۳۶ کیلومتری غرب انتالیا قرار داردحرکت کردیم این منطقه دارای جنگل های کاج وساحل ماسه ای و بيش از ۱۰۰ گونه پرنده در نزديکي آبشار کورسونافلذت و انواع پوشش گیاهی است.

سفر به آنتالیا

انواع هتل ها و زمین های گلف  ۵۰ زمين فوتبال، ۲۰۰ زمين تنيس در این منطقه وجود دارد پس از بازدید از این منطقه به یکی از شناخته ترین مناطق گردشگري ترکيه یعنی سواحل ماسه ای سد رفتیم.

اين منطقه بندري در عين حال منطقه اي تاريخي و باستاني محسوب می شود .بازار معبد آپولو و گورستان حمام رومي ها اقامتگاه سورگون از جمله بناهای تاریخی این شهر می باشد .

مغازه ها و کافه ها ورستوران های بی شماری که همگی دارای چشم انداز زيبا از دريا مي باشد در این منطقه وجود داشت. زيباترين و بزرگترين تالارها نیز در این منطقه می باشد.در غرب منطقه سيده مرکز توريستي کوم کوي KumKoy واقع شده است که شامل چلاکلي cholakli و Kamelya کا مليا مي باشد. اين منطقه نيز براي علاقه مندان دريا و طرفداران گرفتن حمام آفتاب مکان مناسبي است.

سفر به آنتالیا

ما نیز بعد از گرفتن حمام افتابی به سمت اقامتگاه خود درلارا برگشتیم .فردا صبح زود به سمت رودخانه ماناوگات رفتیم برای بازدید از مناظر دیدنی اطراف سوار کشتی شدیم منطقه بسیار زیبا ودیدنی بود.

بعد از خوردن نهار در زیر درختان صنوبر در منطقه زیبای ابشار ماناوگات به سمت پارک ابی آکوالند که يکي از زيباترين مراکز آبي تفريحي ترکيه مي باشد و در منطقه ساحلي کنيا آلتي قرارگرفته است حرکت کردیم ابتدا به تماشای برنامه شاد و زنده آکوالند شامل موزيک و مسابقه هاي جالب نشستیم پس از ان نیز به تماشای برنامه دلفين ها در محوطه اي جدا رفتیم بعداز ان نیز به سرسره و بازی های ابی مختلف پرداختیم.

اوقات بسیار خوشی را در پارک گذراندیم .پس از ان به اقامتگاه خود برگشته وبعداز گرفتن دوش وخوردن شام خوابیدیم.فردا صبح به يکي ديگر از مناطق ديدني آنتاليا غار کارائين که در فاصله ۳۰ کيلومتري شهر آنتاليا و شرق کوه چان قرار دارد رفتیم . اين غار از جمله قديميترين مکانهاي سکونت انسانها در کشور ترکيه مي باشد.اين مکان داراي يک ورودي مجزا است که با نور خورشيد روشن مي شود.

در کنار درب ورودی غار یک موزه کوچک وجود داشت که برخي از آثار باستاني که قدمت آنها به ۱۶۰ هزار سال قبل از ميلاد مسيح مي رسید را به نمايش گذاشته بودندپس از ان به کسيک مناره آنتاليا که در کليساي کورکوت قرارگرفته است رفتیم این مناره در قرن پنجم ميلادي به نام مريم مقدس ساخته و در زمان يزيد دوم به دستور شاهزاده کورکوت به مسجد تبديل شد، اين مسجد به مسجد مناره شکسته کسيک مشهور مي باشد .اين مناره از ديدني هاي آنتالياست و به معناي  مناره هاي بريده شده مي باشد که در گذشته بعنوان کليسا از آن استفاده مي شده است. از دیگر جاذبه های دینی و زیبای شهر انتالیا می توان به حمام رومي آنتاليا(که در ان مجموعه اي از بهترين آثار باستان شناسي گرد هم آورده شده است)- آبشار دودن( که در ۲۸ کيلومتري جاده قديم آنتاليا – بوردور واقع شده است.)- پاموک کاله (پاموک قلعه)- پرگه(شهري باستاني است که در ۱۸ کيلو متري آنتاليا قرار گرفته است)- (دره عميق پلدار(کورپولو کانيون) اشاره کردکه ما به دلیل کمبود وقت نتوانستیم از این مناطق گردشگری دیدن کنیم وفردا صبح زود به سمت ایران حرکت کردیم.

امتیاز شما
[Total: 52 Average: 2.8]
سفر به آنتالیا نوشته شده توسط ز-م میانگین امتیاز ها 2.8/5 - 52 کاربر امتیاز داده اند

یک دیدگاه

1. درود دوست عزیز ۱ماه دیگه عازم انتالیا هستم چند تا سوال داشتم ممنون میشم جواب بدی: ۱-حدودا چند دلار واسه سفرم نیاز دارم؟(خرید انچنانی ندارم و میخوام بیشتر جاهاشو بگردم) ۲-از اینجا لیره هم همرام باشه یا اصلا نیاز نمیشه یا همونجا میشه دلارو چنج کرد؟ ۳- غیراز امکانات هتل چه جاهایی از انتالیارو باید برم واز دست ندم؟ مرسی